Etapy Postępowania Rekrutacyjnego:
Przeprowadzenie analizy stanowiska
pracy, opracowanie profilu idealnego kandydata.
Konstrukcja i przygotowanie ogłoszenia
rekrutacyjnego wg naszych wzorów lub wg proponowanej przez
Klienta formy ogłoszenia (opracowanie ogłoszenia, zbieranie
nadsyłanych ofert pracy).
Analiza istniejącej bazy danych.
W trakcie naszej działalności zebraliśmy informacje o kilku
tysiącach osób rozważających możliwość zmiany miejsca pracy.
Wewnętrzna struktura bazy danych oraz zaawansowane narzędzia
informatyczne, pozwalają na poszukiwania osób wg określonego
klucza w zależności od bieżących potrzeb rekrutacyjnych
Klienta.
Umieszczenie ogłoszenia i oferty
pracy w jednym z internetowych serwisów (vortal z wyszukiwarką
ofert pracy i bazą C.V.) oraz analiza nadesłanych ofert i
przeszukiwanie bazy C.V. pod kątem aktualnych potrzeb rekrutacyjnych.
Preselekcja kandydatów. Celem
tej usługi jest ograniczenie liczby kandydatów rozpatrywanych
w procesie rekrutacyjnym, wyłącznie do osób spełniających
kryteria ustalone wcześniej z Klientem.
Badanie i ocena przydatności zawodowej
kandydatów. Istotą tej usługi jest dokonywanie porównawczej
oceny kandydatów do pracy rekrutowanych zarówno z zewnątrz
firmy, jak i spośród aktualnych pracowników firmy w zakresie
rozpoznania poziomu kompetencji oraz predyspozycji osobowościowych
na dane stanowisko. Narzędzia i techniki, które stosujemy
w procesie rekrutacji obejmują: testy psychologiczne (pozwalające
na dodatkową ocenę predyspozycji osobowościowych kandydatów
oraz analizę i porównanie takich cech jak: styl pracy i kierowania,
zorientowanie na sukces, odporność na stres, predyspozycje
menadżerskie, ambicje zawodowe, mocne i słabe strony osobowości),
standaryzowane indywidualne wywiady, testy wiedzy fachowej
(min. dotyczące wiedzy nt. technik sprzedaży np. usług ubezpieczeniowych,
telekomunikacyjnych, telemarketingu, prowadzenia sekretariatu,
itp.) oraz dyskusje interaktywne (stosowanie tej techniki
rekrutacyjnej wymaga wspólnego udziału grupy 3-5 kandydatów
i pozwala na analizę i porównanie takich cech kandydatów jak:
poziom motywacji, umiejętność działania w zespole, zdolność
wpływania na innych, komunikatywność, kompetencje interpersonalne
i inne).
Sprawdzanie referencji kandydatów.
Przedstawienie kandydatur (2-3
na dane stanowisko) Klientowi w terminie 10-20 dni od spłynięcia
ofert. Przedstawienie i omówienie diagnozy psychologicznego
potencjału zawodowego kandydatów w postaci profilu predyspozycji
zawodowych (uwzględniającego analizę porównawczą indywidualnego
profilu zawodowego kandydata z pożądanym na danym stanowisku
profilem zawodowym), wskazanie na mocne i słabe strony kandydatów,
oraz warunki pracy i typy zadań optymalne dla osoby badanej
ze względu na jej potencjał
psychologiczny i predyspozycje zawodowe.
Udzielenie gwarancji na wybranego
i zatrudnionego przez Klienta pracownika. Jeśli umowa
z pracownikiem ulegnie rozwiązaniu lub nie zostanie przedłużona
w okresie trwania gwarancji, firma nasza zobowiązuje się do
przedstawienia nowych kandydatów na dane stanowisko (przy
czym Klient ponosi koszty ogłoszeń).
Koszty związane z przeprowadzeniem
selekcji i rekrutacji są ustalane każdorazowo w zależności
od danego stanowiska i uzależnione od jego rangi, wynagrodzenia,
wymaganych kompetencji zawodowych itp.
|